تبلیغات
بزرگترین وبلاگ هوانوردی ایران - مطالب آذر 1387
مرحله دوم رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران | عمومی ,

گزارش خبرنگار اعزامی فارس/

حمله ناوشكن‌ها و زیردریایی‌های ارتش به یگان‌های دشمن فرضی

خبرگزاری فارس: معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: در مرحله دوم رزمایش اتحاد 87، كشف، شناسایی و انهدام نیروهای نفوذكننده با استفاده از ناوشكن‌های رزمی، زیردریایی‌ها و هواپیماهای تاكتیكی شناسایی و بدون سرنشین به اجرا گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر دریادار قاسم رستم‌آبادی سخنگوی رزمایش دریایی اتحاد 87 در پایان مرحله دوم این رزمایش در جمع خبرنگاران با تاكید بر توانمندی نیروی دریایی ارتش در صیانت از مرزهای آبی كشور اظهار داشت: اقتدار و توان دفاعی نیروی دریایی بر هیچ فرد و كشوری پوشیده نیست.
رستم‌آبادی با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز مرحله دوم رزمایش دریایی اتحاد 87 تصریح كرد: آبهای نیلگون دریای عمان امروز چهارشنبه شاهد اجرای اقدامات تاكتیكی علیه یگان‌های دشمن فرضی در دریا و نیز كشف، شناسایی و انهدام نیروهای نفوذكننده با استفاده از ناوشكن‌های رزمی، زیردریایی‌ها و هواپیماهای تاكتیكی شناسایی و بدون سرنشین بود.
وی در بیان ویژگی‌های این مرحله از رزمایش افزود: در این مرحله نیروها و یگان‌های مستقر در منطقه تا شرق دریای عمان و در منطقه‌ای به وسعت 50 هزار مایل مربع پیشروی كردند.
سخنگوی رزمایش دریایی اتحاد 87 در پایان گفت: از فردا پنج‌شنبه مرحله سوم و فاز اصلی این رزمایش آغاز می‌شود.


نوشته شده توسط امیر در پنجشنبه 14 آذر 1387 و ساعت 10:23 ق.ظ
شلیك موشك پیشرفته هوا به هوا با برد 40 كیلومتر |

امیر شاه‌صفی اعلام كرد:

شلیك موشك پیشرفته هوا به هوا با برد 40 كیلومتر

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به شلیك یك موشك هوا به هوای پیشرفته حرارتی در این نیرو گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش برد این موشك به 100 كیلومتر در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش یكشنبه شب در حاشیه مراسم ازدواج تعدادی از كاركنان این نیرو از ساخت یك موشك هوا به هوای پیشرفته از نوع حرارتی خبر داد و گفت: روز دوشنبه یكی از موشك‌های هوا به هوای حرارتی كه در نیروی هوایی ارتش تولید شده، تست گرم خود را آزمایش خواهد كرد.
وی افزود: این موشك حرارتی هوا به هوا به وسیله یكی از هواپیماهای نیروی هوایی ارتش شلیك شده و هدفی را كه توسط یك هواپیمای دیگر رها شده، تعقیب و منفجر خواهد كرد.
به گفته شاه‌صفی این موشك هوا به هوا در رزمایش شمال‌غرب نیروی هوایی ارتش كه چندی پیش برگزار شد نیز به گونه‌ای دیگر آزمایش شده بود و روز دوشنبه تست گرم خود را پشت سر خواهد گذاشت.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تلاش‌های جهاد خودكفایی این نیرو برای تولید تجهیزات جدید گفت: تمام مراحل تولید این موشك توسط متخصصان نیروی هوایی ارتش صورت گرفته كه فعلا برد آن بیش از 40 كیلومتر است كه برنامه‌ریزی برای ارتقای آن تا 100كیلومتر نیز در حال انجام است.
شاه صفی با اعلام اینكه نیروی هوایی ارتش به دانش فنی ساخت موشك‌های هوا به هوای حرارتی با برد بیش از 100 كیلومتر رسیده است، گفت: پس از ساخت موفق این موشك آن را برای تولید انبوه در اختیار وزارت دفاع قرار می‌دهیم.


نوشته شده توسط امیر در سه شنبه 12 آذر 1387 و ساعت 05:33 ق.ظ
پایان طراحی و ساخت جنگنده رادار گریز نیروی هوایی ارتش ایران | جنگنده ها ,

فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران از پایان طراحی هواپیمای رادار گریز در ایران خبر داد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی گفت : تلاشگران جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش هم اکنون در حال ساخت نمونه کوچک این هواپیمای رادارگریز هستند.
وی بدون اشاره به جزئیات بیشتر در این باره گفت : پس از آزمایش میدانی ، نمونه واقعی این هواپیما ساخته می شود.

همانگونه که می دانیم هواپیما های رادارگریز نمونه ها و انواع گوناگونی دارند، اصولاً به سه نوع هواپیما، هواپیمای رادار گریز گفته می شود:

1-هواپیمای رادارگریزی که با سرعت بیش از اندازه خود قابل شناسایی و ردیابی توسط رادار ها نیست. سرعت این گونه هواپیما ها بر حسب ماخ تعیین می شود که معمولاً بیش از سه و نیم ماخ هستند، اف 14 2.9 ماخ سرعت دارد.

2- هواپیما ها یا جنگنده هایی که جنس بدنه آنها فلزی نیست، و از مواد کامپوزیتی (چند سازه) و به صورت ساندویچ پنل ساخته می شوند، این جنگنده ها با سرعت کم هم در رادار های معمولی قابل شناسایی نیستند،

3- جنگنده ها یا هواپیما هایی که تلفیقی از این دو روش و ساخت  را دارند. جنگنده های بسیار پیشرفته روسی و آمریکایی از این خانواده هستند.

اما آنچه مهم است، نحوه ارتباط مخابراتی خلبان و فرکانس رادار این جنگنده است، رادارگریز بودن یک جنگنده چندان مهم نیست، اگر با رادار شناسایی نشود می تواند توسط فرکانسی که آن جنگنده برای ارتباط با ستاد فرماندهی یا به دیگر هواپیما ها می فرستد شناسایی شود، حتی روشن بودن رادار خود هواپیما ممکن است موجب شناسایی آن شود، پس اویونیک یا الکترونیک پروازی نیز بسیار مهم است، برای شناسایی نشدن کامل این جنگنده ها از هر جهت می بایست این نکات رعایت شود:

1- دستگاه های الکترونیکی-مخابراتی جنگنده در موقع نیاز خلبان کاملاً خاموش شوند و جریان برق در آنان صفر شود.

2-  سورس آنان در دست دشمن نباشد، یا قطعات الکترونیکی می بایست کاملاً ساخت داخل بباشد و یا از جنگنده های کشور های رقیب بهره جست. مثلاً ناوگان روسی در جنوب کشور (جایی که آمریکا ست) و ناوگان جنگنده های آمریکا در شمال کشور باشد که این کار نه قابل اجراست و نه مطمئن. زیرا نخست بیشتر نزدیک به همگانی ناوگان نیروی هوایی آمریکاییست و دوم اینکه   که هر چه باشد جنگنده ها ساخت کشور های خارجی هستند و هرگز نمی توان از آنان برای هدف قراردادن تاسیسات همان کشور استفاده کرد و امکان فروش سورس آنان بین کشور های سازنده وجود دارد و منافع کشور ها در هر شرایط تغییر می کند، و تاریخ هم اتحاد بین دو دشمن، غرب و شوروی را بخاطر نابودی آلمان نازی فراموش نکرده است. 

امیدواریم نیروی هوایی کشورمان بتواند به تکنولوژی ساخت جنگنده های نسل پنجم دست پیدا کند.

پس  فراوانی نیروی کار و خروج هرساله هزاران نخبه از کشور، و همچنین منافع ملی ایران، ایجاب می کند تا مسوولین نسبت به بکار گیری جوانان متخصص و همکاری آنان با پیشکسوتان، اقدام کنند. کشورمان امروز بیش از هر تاریخی نیاز به خودکفایی کامل تکنولوژی دارد.


نوشته شده توسط امیر در دوشنبه 11 آذر 1387 و ساعت 03:55 ب.ظ
نوشته های پیشین
+ بزرگ ترین وبلاگ هوا نوردی+ یک فروشگاه اینترنتی خوب www.zeytounshop.com+ سپاسگذاری از بزرگان ارتش ایران+ پایان رزمایش میلاد نور ولایت+ پایگاه هوایی دزفول+ مرحله دوم رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران+ شلیك موشك پیشرفته هوا به هوا با برد 40 كیلومتر + پایان طراحی و ساخت جنگنده رادار گریز نیروی هوایی ارتش ایران+ راه اندازی سایت ارتش ایران+ سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷+ دادن هزینه ی طرح های ارسالی به جشنواره ی خوارزمی و مشکلات پیش و رو و بی توجهی مسوولان+ خلیج پارس؛ نامی به بلندای تاریخ Persian gulf a name with as long as history+ چگونگی داوری این طرح+ نتایج جشنواره خوارزمی+ ترفند های بدون سرنشین ها

صفحات:
 
 

 © 2007 THE BIGEST PERSIAN AVIATION WEBLOG

WWW.HAVAFAZA.PERSIANGIG.COM & WWW.DRH-UAV.MIHANBLOG.COM