تبلیغات
بزرگترین وبلاگ هوانوردی ایران - مطالب مهر 1386
چگونگی داوری این طرح | آخرین اخبار از هواپیمای دکتر حسابی ,

پس از اینکه از چگونگی داوری طرح های ارسالی به نهمین جشنواره جوان خوارزمی مطلع شدیم، متوجه شدیم که عاملی به عنوان نقطه ی منفی طرح هواپیمای بدون سرنشین دکتر حسابی به شمار آمده که این بدون سرنشین بر آن استوار است! این بدون سرنشین یک بال متغیر بوده که متاسفانه با استناد به اخبار و شایعات کنونی، قبول کردن این مورد برای داوران این جشنواره قابل قبول نیست.

متاسفانه شنیده می شود؛ داوران بر این عقیده اند که هواپیما دارای چندین مرکز ثقل مجازی (!) شده که موجب منحرف شدن هواپیما می شود!

در پاسخ باید گفت که اگر داوران انیمیشن تولیدی به دست اینجانب را که برای آنان فرستاده شد را دیده باشند، متوجه قضیه می شوند. متاسفانه امکان گذاشتن دوباره ی لینک آن و هر گونه اطلاعات دیگری  در وبلاگ فعلاً  میسر نیست. اما در صورتی که سخن داوران درست باشد، وجود هواپیمای اف ۱۴ و سوخو ۲۴ ام کی انکار شده است(!)

لازم به ذکر است که هواپیمای دکتر حسابی تنها در سرعت های بالاتر (و در شرایطی که برای آن طراحی شده است و  در وبلاگ قابل بیان نیست)  بال خود را جمع می کند تا ضمن منحرف نشدن(!) با کاستن از نیروی برا، و درگ (پسا)  آماده ی عملیاتی دیگر به غیر از شناسایی شود.

و از آنجا که زاویه بال متغیر این بدون سرنشین با توجه به ملخی بودن موتو این هواپیما حدود ۳۰ درجه طراحی و ساخته شده است جابجایی مرکز ثقل هم بسیار کمتر از اف ۱۴ و سوخو ۲۴ خواهد بود. متاسفانه این موردی بود که در دفاعیه پرسیده نشده بود.

متاسفانه شرایطی پدید آمده که اینجانب از ارسال اطلاعات خود و صرف هزینه کاملاً پشیمان هستم.

اف ۱۴ بال متغیری ست که آن را در لوگوی این سایت می توانید ببینید.

سوخو ۲۴ ام کی را نیز می توانید در ستون سمت راست همین صفحه بیابید.


نوشته شده توسط امیر در جمعه 20 مهر 1386 و ساعت 11:10 ق.ظ
نتایج جشنواره خوارزمی | مقاله ی برتر ,

متاسفانه ۳ هفته از زمان اعلام شده برای اعلام نتایج جشنواره خوارزمی می گذرد، ولی هنوز خبری نیست. نمی دانم که جریان چیست و قرار است چه شود. فقط می دانم که این سکوت طبیعی نیست و به احتمال زیاد نوعی صبر است تا به قول معروف آبها از آسیاب بیافتد. متاسفانه با داوری که ما شاهد آن بودیم چیزی جز این نمی توان انتظار داشت. در هر حال من یک نفر حق خود را خواهم گرفت و بدانید که حقی که خورده شود دادنی نیست، بلکه گرفتنی ست.

داوران مرحله حضوری نهمین دوره  جشنواره خوارزمی نیز بدانند که این رسم مهمان نوازی و پرسش سوالات نبود. اگر تا اکنون سکون کرده بودم انتظار عدالت داشته ام ولی دیگر صبر جایز نیست و باید حرف خود را زد، چرا که این زمان دیگر هرگز تکرار نخواهد شد.

داوران محترم مرحله داوری کشوری، شما که در زمینه های لازمه تخصصی ندارید، و نمی دانید چه بگویید چگونه می توانید یک هواپیما را داروری کنید، آیا می دانید که یک هواپیمای بدون سرنشین همان هواپیمای واقعیست که در ابعاد کوچکتر ساخته شده ؟ نه قطعاً نمی دانید.

یادم می آید داوری فرق بین اسپویلر و ترمز هوایی را نمی دانست! و در جابی که من به او دادم ناراحت و صد البته خشمگین شد. آیا این فرهنگ داوری و قضاوت است؟


نوشته شده توسط امیر در پنجشنبه 5 مهر 1386 و ساعت 02:09 ق.ظ
ترفند های بدون سرنشین ها | مقاله ی برتر ,

طبق آخرین اخبار دریافتی از بدون سرنشین های ساخت ایران و صنایع هوایی قدس، نوعی هواپیمای بدون سرنشین از خوانواده مهاجر، و ابابیل ساخته شده که توانایی دارد تا شعاع ۷۰۰ کیلومتر برد عملیاتی داشته باشد، به راستی که باید به این پولاد مردان غرور آفرین تبریک گفت،

اما چگونه؟ چگونه این هواپیما ها با داشتن محدودیت سوخت چنین توانایی هایی را دارند؟ در ادامه به کنکاش این موضوع خواهیم پرداخت.

این گونه هواپیما ها با توجه به این که در کل سبک هستند، بسیار تحت تاثیر فشار و دمای هوا هستند. هواپیمای گلایدر یا همان بدون موتور هم از این شیوه به بهترین راه ممکن استفاده می کنند. به طوری که در مواقعی، هواپیماهای گلایدر که هیچگونه نیروی تراست (پیشران) فیزیکی ندارند، به راحتی می توانند  بدون اینکه در سرعت آنها تغییری به وجود آید، ارتفاع خود را افزایش دهند. با توجه به اینکه گلایدر ها دارای وزن کل بسیار بیشتری نسبت به بی سرنشین ها هستند،(بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم) به مساحت بال بیشتری احتیاج دارند، بالی که دارای نسبت منظری زیاد باشد، یعنی بال با طول بیشتر با عرض کمتر و در نتیجه راندمان بالاتر، گلایدر ها با توجه به این مشخصات می توانند با جریان هوای گرم به راحتی جابجا شده و حتی در مقابل فشار نیز واکنش های سودمندی از خود بروز دهند، نتیجه این که  بی سرنشین های جدید از چنین تکنیکی برای افزایش برد خود استفاده می کنند، خانواده های بدون سرنشین هایی که می توانند در کل ۳۵ کیلوگرم وزن داشته باشند، توانایی استفاده از چنین ترفند هایی را در ارتفاعات بالا را دارند. حتی در مواقعیدر حالت موتور خاموش (گلاید)  با یک جابجایی یا کاهش ارتفاع ۲ کیلومتری می توانند بیش از ۶ کبلومتر جابجایی طولی داشته باشند. در صورتی که برای افزایش ارتفاع خود می توانند با استفاده از قوانین آیرودینامیکی که من نام آنها را ترفند های هوایی می گذارم، نیروی بسیار کمی صرف کنند.

هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی طراحی شده به دست اینجانب در حالت بال نیمه بسته، در پرواز، به انعطاف بال این بدون سرنشین که دارای چندین نسبت منظری (نسبت منظری غیر ثابت) می باشد توجه فرمایید

پرواز هواپیمای بدون سرنشین دکتر حسابی، نخستین بدون سرنشین بال متغیر  ایران و حتی جهان


نوشته شده توسط امیر در یکشنبه 1 مهر 1386 و ساعت 10:09 ق.ظ
نوشته های پیشین
+ بزرگ ترین وبلاگ هوا نوردی+ یک فروشگاه اینترنتی خوب www.zeytounshop.com+ سپاسگذاری از بزرگان ارتش ایران+ پایان رزمایش میلاد نور ولایت+ پایگاه هوایی دزفول+ مرحله دوم رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران+ شلیك موشك پیشرفته هوا به هوا با برد 40 كیلومتر + پایان طراحی و ساخت جنگنده رادار گریز نیروی هوایی ارتش ایران+ راه اندازی سایت ارتش ایران+ سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷+ دادن هزینه ی طرح های ارسالی به جشنواره ی خوارزمی و مشکلات پیش و رو و بی توجهی مسوولان+ خلیج پارس؛ نامی به بلندای تاریخ Persian gulf a name with as long as history+ چگونگی داوری این طرح+ نتایج جشنواره خوارزمی+ ترفند های بدون سرنشین ها

صفحات:
 
 

 © 2007 THE BIGEST PERSIAN AVIATION WEBLOG

WWW.HAVAFAZA.PERSIANGIG.COM & WWW.DRH-UAV.MIHANBLOG.COM