تبلیغات
بزرگترین وبلاگ هوانوردی ایران - مطالب شهریور 1386
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفتگو با فارس خبر داد: | اخبار هوانوردی ,

طرح حمله متقابل بمب‌افكن های ایرانی به خاك رژیم صهیونیستی

خبرگزاری فارس: معاون عملیات نیروی هوایی ارتش با تاكید بر عدم توانایی رژیم صهیونیستی در حمله هوایی به ایران اعلام كرد: ما نیز طرحی را تهیه كرده‌ایم كه در صورت حماقت احتمالی این رژیم، بمب افكن‌های ایران بتوانند حمله متقابلی را به خاك اسرائیل انجام دهند.
امیر خلبان محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش كه با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس گفت و گو می‌كرد، در ارتباط با دستاوردهای ایران در بخش هوایی گفت: با اعتقاد كامل این نكته را اعلام می‌كنم كه عدم واگذاری تجهیزات جدید هوایی و دفاعی، نعمت بزرگی بود تا به فكر ارتقای توان رزم خود در عرصه‌های مختلف باشیم.

تامکت های ایرانی در جنگ تحمیلی، وظیفه ی بزرگ پشتیبانی از هواپیما های به عمق رفته که معمولا فانتوم اف 4 بودند را بر عهده داشتند
وی اضافه كرد: ایران با سرعت بسیار زیادی در زمینه دستیابی به تكنولوژی‌های جدید دفاعی پیشرفت‌های بزرگی داشته و موفقیت‌های صنعت هوایی ما در این بخش متنوع و گسترده است. هم اكنون انواع موشك‌های دوربرد، هواپیماهای شكاری، مهمات هوشمند، بمب‌های پرنده و هوشمند و انواع مهمات‌های حرارتی و تلویزیونی به دست متخصصان دفاعی كشور در حجم انبوه تولید می‌شود.
معاون عملیات نیروی هوایی ارتش كه خود نیز ...

بر روی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در چهارشنبه 28 شهریور 1386 و ساعت 11:09 ق.ظ
خرید | اخبار هوانوردی ,

قابل توجه دوستان و علاقه مندان به طراحی و ساخت هواپیما. جزوات طراحی و ساخت هواپیما شامل آیرودینامیک، موتور، طراحی، نقشه ی انواع هواپیما های طراحی شده و همچنین قطعات کمیاب موجود می باشد، در صورت نیاز با ایمیل اینجانب amir.7569@gmail.com

تماس بگیرید


نوشته شده توسط امیر در دوشنبه 26 شهریور 1386 و ساعت 12:09 ب.ظ
سوال و جواب | آموزشی ,

یکی از دوستان خوب ما سوالی را مطرح کرده بود که بسیار جالب است، ایشان سوال کرده بودند که هواپیمای رادیو کنترل من در استان چهارمحال بختیاری پرواز بسیار سختی دارد و باید با سرعت زیاد تر آن را به پرواز در آورد، اما در اهواز این گونه نیست، چرا؟

در پاسخ باید گفت که چون استان چهار محال و بختیاری بام ایران بوده و اکثر نقاط آن بیش۱۵۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، فشار هوا کم است و در زمان جریان یافتن هوا با بال هواپیما، اختلاف فشار چندانی بین سطح زیرین و رویی بال به وجود نمی آید، و باید سرعت را برای ایجاد نیروی بالا برنده، بیشتر کرد. اما در اهواز که حدوداٌ تنها ۲۷ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، و فشار هوا حدوداٌ ۱ اتمسفر است، پرواز هواپیما ها راحت تر و با سرعت کمتر امکان پذیر خواهد بود، یکی از دلایل محدودیت اوج گیری هواپیماها؛ طراحی آنان و همین اختلاف فشار هوا در لایه های آسمان است.

امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید


نوشته شده توسط امیر در شنبه 24 شهریور 1386 و ساعت 01:09 ب.ظ
Welcome to all friends | عمومی ,

say friendly Hello and welcome to all english language people that come from English websites

i recuntly could creat an design the first unfixed wing uav, but i dont write about secret information about how the CG cant have any efecct! i want ask you about it and you can answer that by adding your comments in ((comments)) had written in under of this post. then click on the ((پست))

to post it for i

you can see my Personal UAV in http://drh-uav.mihanblog.com/Page-2.ASPX

in other post of this weblog you can read about Iran air force army and iranian fighters for example the last post is about Iranian phantoms that come in iran in this they from many years ago.

Best regard

Amir Aalipour


نوشته شده توسط امیر در شنبه 24 شهریور 1386 و ساعت 12:09 ب.ظ
به مناسبت ورود فانتوم به ایران | مقاله ی برتر ,

۲۷ شهریور؛ ورود نخستین جنگنده چند منظوره فانتوم(اف۴) به ایران

 


 

در سال های جنگ تحمیلی، این رزمندگان سلحشور و فرزندان خاک ایران همیشه آباد بودند که از قطعه قطعه این خاک و این مرز و بوم با خونشان پاسداری کردند و هرگز اجازه ندادند که این سرزمین به قدم های منحوس و نفیر شوم دشمنان این آب و خاک آلوده شود. نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران یکی از مهم ترین و بالقوه ترین وزنه های دفاعی کشور در جنگ تحمیلی بود؛ صلابت و قدرت ایمان خلبانان و غیورمردان این نیروی پر ارزش بود که توانست با اتکاء بر بنیه دفاعی مشتمل بر هواپیماهای پیشرفته با آخرین تجهیزات نظامی روز بر دشمن پیروز شود و ضربات مهلکی را بر پیکره تنه توخالی نیروی متخاصم وارد آورد. یکی از مهم ترین و با اهمیت ترین هواپیماهای جنگنده ای که در جنگ هشت ساله توانایی های واقعی خود را به نمایش گذاشت و در رکاب خلبانان ایرانی به میدان نبرد شتافت، هواپیمای F-4 Phantom از مدل های D، E و R بود. به مناسبت سالگرد ورود هواپیمای افسانه ای فانتوم به کشور عزیزمان و همچنین آغاز هفته دفاع مقدس و یادآوری یاد و خاطره شهیدانی که در راه این کشور شربت شهادت نوشیدند، این ویژه نامه هواپیمای F-4 فانتوم به خدمت شما عزیزان تقدیم می گردد:


چگونگی ورود فانتوم به ایران

پس از بریتانیا، ایران دومین کشوری بود که هواپیمای شکاری بمب افکن F-4 فانتوم را به خدمت نیروی هوایی خود در می آورد. نخستین فانتوم هایی که سفارش داده شدند، از نوع D بودند. بستن قرارداد ها با شرکت مکدانل داگلاس از سال 1967 شروع شد و خبر دریافت فانتوم ها توسط ایران برای نخستین بار در آبان سال 1346 در کشور منتشر گردید. سرانجام فرود نخستین شانزده فروند فانتوم F-4D در خاک ایران در 27 شهریور ماه سال 1347 صورت پذیرفت و هر شانزده فروند فانتوم تازه وارد به علاوه تعداد مشابهی که چندی بعد وارد ایران شدند بلافاصله به خدمت نیروی هوایی IIAF در آمدند. در سال 1351 ایران سفارش 177 فروند فانتوم F-4E جدید به همراه شانزده فروند فانتوم RF-4E که به مدل های شناسایی مشهور بودند و بیشتر آن ها را با عنوان «دم سفید» می شناختند را تسلیم آمریکا کرد. تا سال 1355 هجری شمسی، کلیه هواپیماهای سفارش داده شده به خدمت نیروی هوایی در آمده بودند.


دو فانتوم ایرانی در رزمایش ضربت ذوالفقار

دو فانتوم ایرانی در رزمایش ضربت ذوالفقار


شبح های تاریکی، فانتوم های شناسایی ایران

به قطع ماجرای فانتوم های RF-4E شناسایی ایران یکی از سری ترین و سر به مهر ترین رازهای تاریخ هواپیمای فانتوم است. در اوایل سال 1347 دو فروند فانتوم RF-4C از طرف آمریکا به ایران به امانت سپرده شد. این دو هواپیما با شماره سریال های 69-0369  و 69-0370 در حقیقت برای انجام یک سری ماموریت های فوق سری مشترک بین ایران و آمریکا در فراز مرزهای شوروی به ایران سپرده شده بودند. این دو هواپیما ظاهراً از پایگاه های آمریکا در اروپا به سمت ایران به پرواز در آمده بودند که بعد ها دوباره به همان پایگاه ها در آلمان و بریتانیا مراجعت کردند. جالب این جاست که درست یک ماه بعد از این جریانات، ایران شش فروند RF-4E را رسماً سفارش داد. بسیار جای تعجب دارد که در آن شرایط که شرکت مکدانل داگلاس که بازار بسیار گرمی داشت و مرتب از سوی کشورهای مختلف و البته نیروهای داخلی آمریکا به این شرکت سفارش می رسید، ساخت فانتوم های ایرانی را با سرعت هر چه تمام تر به پایان رساند. سه فروند فانتوم این گروه با شماره سریال های 72-0266 تا 72-0266 رجیستر شدند. باز هم عجیب بود که نخستین فانتوم ایرانی به آن سرعت در پاییز سال 1347 آماده شد و نخستین پرواز خود را نیز چندی بعد به انجام رساند. نخستین فروند از این فانتوم های شناسایی چند ماه بعد وارد ایران شد و این فرصت پیش آمد که آمریکا بتواند دو فروند فانتوم قرضی خود را دوباره به پایگاه های خود در اروپا بازگرداند. تعداد دقیق فانتوم های شناسایی ایران هنوز هم که هنوز است کاملاً فاش نشده است. در همان سال های ...         

بر روی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در شنبه 24 شهریور 1386 و ساعت 03:09 ق.ظ
وزیر دفاع خبر داد:Made in iran | اخبار هوانوردی ,

آغاز تولید صنعتی جنگنده آذرخش

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع از آغاز تولید صنعتی جنگنده آذرخش خبر داد.
  

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی خبرگزاری فارس، مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه خبری وزارت دفاع سخن می‌گفت،‌ با اعلام پرواز موفقیت‌آمیز جنگنده آذرخش گفت: این جنگنده وارد تولید صنعتی شده و تعداد قابل توجهی از آن در آینده نزدیك وارد ناوگان هوایی نیروهای مسلح خواهد شد.
وی همچنین از پرواز قریب الوقوع جنگنده نسل دوم همین نوع خبر داد.
به گفته نجار وزارت دفاع طرحی را نیز برای تولید نسل پنجم جنگنده‌های روز دنیا آغاز كرده است.
مشروح خبر این نشست متعاقباً ارسال می‌شود.

جنگنده آذرخش، با رنگ آمیزی زیبا و جدید

جنگنده های آذرخش و صاعقه یکی از...(بر روی ادامه مطلب کلیک کنید)


ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در شنبه 10 شهریور 1386 و ساعت 02:09 ق.ظ
دوستان جهانی ما | مقاله ی برتر ,

یکی از کاربران اینترنتی که آدرس این وبلاگ را از وبسایت longtail.com و به عنوان امیر عالی پور پیدا کرده بود با مراجعه به این وبلاگ، نظر خود راعنوان کردند که شما نیز می توانید با مراجعه به مطلب <<آیا ما دشمنان بی برو برگرد هستیم ؟>> و یا نوشته ی انگلیسی در همین صفحه نظر این دوست عزیز را بخوانید. بسیاری از خارجی ها که نمی توانستند برای هواپیمای طراحی و ساخته شده به دست امیر عالی پور نمونه ای بیاورند تکنولوژی ساخت هواپیما را به خود نسبت داده اند و یا به نوعی سعی در تروریست جلوه دادن اینجانب بکنند. اما در همه ی نظرات عنوان شده در وبلاگ ها و سایت های انگلیسی زبان،  به نوعی شاهد حمایت آنان از ما هستیم. در این راستا می توان به نظر یک یهودی در وب سایت longtail.com اشاره کرد. در هر صورت ما دوستان و هم چنین ناسازگاران زیادی را در این جنجال اینترنتی پیدا کردیم! در هر صورت کار خلبان خودکار این هواپیما که به کمک جی پی اس (GPS) کار می کند در دست اتمام است و این می تواند بار دیگر دوستان را خوشحال و ناسازگاران را خشمگین تر کند!

برای دسترسی به دیگر وب سایت هایی که در مورد هواپیمای بدون سرنشین دکتر حسابی مطلب نوشته اند می تواند عبارت Amir Aalipour را در جست و جو گر های گوگل و یاهو جست و جو کنید.

نظر ایشان این گونه است:

Great work. It reminds me of hanging out with my cousins when they built rockets in their backyard. I linked to your website at my blog: http://a517dogg.blogspot.com/2007/08/knowledge-is-everywhere.html

Good luck with your inventions!!.

کار بزرگی ست. آن (این پروژه ) من را بیاد می آورد که پسر عمویم، را اعدام کردند زمانی که در حیاط پشتی خانه اش موشک درست می کرد. من وب سایت شما را در وبلاگم پیوند دادم:

موفق باشید با ختراعتان!

http://a517dogg.blogspot.com/2007/08/knowledge-is-everywhere.html


نوشته شده توسط امیر در جمعه 9 شهریور 1386 و ساعت 09:08 ق.ظ
خلبان خودکار | آخرین اخبار از هواپیمای دکتر حسابی ,

امروز یعنی ۵ شهریور ماه سال ۱۳۸۶ خورشیدی طی دیداری که امیر عالی پور با دوست عزیز جناب آقای لطفعلی پور انجام داد، آخرین بررسی ها و مرور جامع طرح خلبان خودکار انجام گرفت.ایشان از برنامه نویسان و پژوهشگران جوان کشور هستند که در پژوهشسرای امام جعفر صادق (ناحیه 4اهواز) و در بخش رباتیک مشغول به فعالیت هستند.

در پی این دیدار، ضمن آخرین بررسی ها، بدین وسیله اعلام می شود که کار طراحی برد الکترونیکی به پایان رسیده و با بررسی تمام جوانب کار و تعیین پرت خروجی از جی پی اس (که  همان فرمت تکست وخروجی TTL می باشد، ) تنها بخش مونتاژ برد طراحی شده و نوشتن الگوریتم پروازی یا برنامه نویسی پروازی باقی مانده از این رو درصد پیشرفت کار 75% می باشد.

طی یک بهینه سازی موفق برای مکانیزم بال متغیر ،گیربکس به کار رفته در این سامانه تعویض شده و اکنون از یک موتور قدرتمند تر و گیربکس سر خود استفاده می شود. به این صورت سامانه بال متغیر تا کنون سه بار تغییر کرده که ابتدا توسط موتور آنتن خودرو ، گیربکس و آرمیچر و اکنون از نوعی موتور قدرتمند گیربکس سر خود، بهره می گیرد.


نوشته شده توسط امیر در دوشنبه 5 شهریور 1386 و ساعت 11:08 ق.ظ
آیا ما دشمنان بی برو برگرد هستیم | مقاله ی برتر ,

A website that is longtail.com wrote about the drh uav. we dont underetand all of they think but that we underestand is not very good. they think we create the drh-uav by they help and they projects .but it isn't corecte.im Amir and self design and create drh uav.with very low tools. ever now i am  going to kharazmi fastival in Iran and Tehran if i be succiful at there i can go to univercity without examing.ever the iranian managers and some people dont support us.

this uav can get more spped when we take the wings off. and when the wings off the Airfol of Drh uav get more big and long.

to be not the fueslag get High wheigt by going back CG  we use tho Controlable elevator from front of the wings.

  please post your coments for us to know your interest and your comments about drh uav in end of this post.

best regards 

در حالی که افکار جهانی در مورد عنوان شدن اولین هواپیمای بدون سرنشین شناساگر بال متغیر جهان در تعجب به سر می برد و هواپیمای بدون سرنشین دکتر حسابی رفته رفته لقب اولین در جهان را پیدا می کند، یک وب سایت مشهور و معتبر در زمینه هواپیما هایی رادیو کنترل و البته بدون سرنشین در تاریخ August 23, 2007  در صفحه اول خود، اولین خبر را به این موضوع اختصاص می دهد. این در حالی است که کاربران و بازدیدکنندگان این سایت بزرگ اغلب از وبلاگ اینجانب نیز دیدن می کنند.  www.longtail.com دومین سایتی ست که هواپیمای دکتر حسابی را بررسی و اولین سایتی ست که به صورت رسمی در مورد این هواپیما آن هم در صفحه ی اول خبر تهیه می کند.

این سایت در خبر خود، ضمن اشاره به فعالیت های اوپن سورس شخص نویسنده و این که اطلاعات و تکنولوژی ساخت پروژه های هوایی آنها از آلمان تا استرالیا به همه جا می رود و نیز این که بعضی از به ظاهر دشمنان جامعه آنها نیز از این موضوع بهره می برند، عنوان می کند که سخت گیری زیادی روی انتقال اطلاعات و دانش فنی وجود دارد اما همه چیز آشکار شد زمانی که من صفحه ی انیمیشن دوبعدی امیر عالی پور یک ایرانی که در تهران زندگی می کند (!تهران!) را دیدم که آن را در وبسایت  RC-group به عنوان پیوند گذاشته بود.در حالی که عکس هایی از هواپیمای خود را به رنگ پرچم ملی کشورش منتشر کرده بود.او در مورد هواپیما و انیمیشن آن مسائل مربوط به آن در قسمت یا بخش انجمن rc-group با دیگران بحث می کرد. او نیز به زبان خود می گوید: آفرین امیر. آفرین که روی بدنه ی هواپیما کار کردی.و سپاس گذاریم که مطالبت را پست کردی.و پس از آن می گوید یکیس! متاسفانه منظور ایشان را در این مورد متوجه نشدیم. اما شواهد نشان می دهد که آنها مدعی هستند که ایرانی ها و البته دیگران با کمک ما می توانند چنین کاری بکنند و اضافه می کند که : این کمکی به تلاش ما نمی کند.

هر چند که بنده و تنها خودم در این دنیا می دانم که چه کرده ام و تا چه اندازه تنها بوده ام. متاسفانه به دلیل نداشتن تسلط بر زبان انگلیسی نما توانم پاسخ آنان را بدهم. اما همین اندازه که خود می دانم برایم کافیست.

هر چند که در ادامه این وب سایت معتبر اعلام می کند که به ایرانی ها چه چیز هایی مانند (تروریسم و ضد .... و.....) اطلاق می کنند؛ می گوید:  برای من مهم نیست که امیر و امثال امیر کجا زندگی می کنند.  

شخص نویسنده خاطر نشان می کند که : ولی من (خودم) می دانم که وقتی به انیمیشن او  نگاه می کردم، (درحالی که نام عربیک خط خورده است ادامه می دهد) با نوشته ها و آهنگ فارسی چه احساس آرامشی می کردم.

در پایان اشاره می کند که : اولین چیزی که احساس کردم ( یا برخورد کردم) ملی گرایی بی اندازه یا بی خیال بود.(چرا که رنگ هواپیمای خود را به رنگ پرچم ملی خود در آورده است) در هر حال من با این مخالفم و سر ناسازگاری دارم.شما چطور؟

متاسفانه در آخر هم نظر خود را به نوعی  تحمیل کردند! حالا نظر شما چیست؟

یک یهودی در دومین نظر خود عنوان می کند: این که انرژی هسته ای نیست! او یک شخص است که ناشناس است. در ضمن زبان و نوشتار در آن انیمیشن فارسی بود نه عربی.

باز هم جای خوشحالی ست که یک یکتا پرست با واقع گرایی خود تاثیری بر تغییر ذهنیت غربی ها داشته است.


نوشته شده توسط امیر در جمعه 2 شهریور 1386 و ساعت 06:08 ق.ظ
پیشرفت کار سیستم خلبان خودکار | آخرین اخبار از هواپیمای دکتر حسابی ,

امروز طی دیداری که با اقای علی فرد صورت گرفت، نقشه ی نوعی خلبان خودکار از سوی اینجانب ارائه گردید، این نقشه که تصویر آن را در زیر می بینید، دارای ۳ یا ۴ خروجی برای کنترل هواپیماست، که این میزان خروجی جوابگوی ما نخواهد بود و باید طرح رااصلاح و تغییرات اساسی را در آن ایجاد کنیم. 

نکته ی دیگر قابل اهمیت این است که این برد الکترونیکی دارای ورودی پرت سریال بوده و ضمن توانایی اتصال به رایانه، به جی پی اس GPS ما هم وصل می شود. جی پی اسی که روی آن در حال برنامه ریزی هستیم دارای خروجی تکست می باشد و فرمت آن TTL است.

در حال حاضر پیشرفت طراحی و ساخت خلبان خودکار، تا 40% رسیده است.

مهمترین قسمت کار از این پس مچ کردن یا فهماندن اطلاعات قطعات میکروکنترلر رادیو کنترل، GPS و خلبان خودکار به یکدیگر و آزمایشات پروازی و نوشتن الگوریتم پروازی ست.

در صورت اتمام این طرح که روی آن حساب ویژه ای باز شده و یکی از مهمترین طرح های پژوهشی کشور هم به حساب می آید، و جزء برنامه های وزارت دفاع (به نقل از نشریه صنایع هوایی) هم هست، کشور ما به یکی از کشور های صاحب این فن آوری مبدل و این فناوردی در کشورمان بومی خواهد شد. هرچند که حجم کار (خلبان خودکار) کوچک است اما سیستم ناوبری یا همان خلبان خودکار یک بویینگ ۷۴۷ هم بر همین اساس کار میکند. این وسیله در بسیاری از علوم، به ویژه علوم هوانوردی و دریانوردی کاربرد گسترده دارد.

پس از اتمام موفقیت آمیز  طراحی و ساخت خلبان خودکار، هواپیمای دکتر حسابی که در حال حاضر یک هواپیمای شناخته شده و محبوب نزد بسیاری از کاربران هوانوردی اینترنت در کشور های پشرفته تبدیل شده، قابلیت هایی مانند مسیر یابی و حرکت به سوی مختصات داده شده، عبور از موانع احتمالی و حتی قدرت تصمیم گیری و تفکر خواهد داشت.

در مورد زمان اتمام کار خلبان خودکار باید گفت، امید است ظرف سه روز آینده از این تاریخ یعنی دوم شهریور ۸۶ کار به پایان برسد، و روز چهارم صرف آزمایشات شود.

با کلیک بر روی شمارنده در سمت راست همین صفحه، می توانید کاربران آنلاین و کشور بازدیدکنندگان و آخرین بازدیدکنندگان را مشاهده کنید.

نقشه ی خلبان خودکار


نوشته شده توسط امیر در پنجشنبه 1 شهریور 1386 و ساعت 04:08 ق.ظ
نوشته های پیشین
+ بزرگ ترین وبلاگ هوا نوردی+ یک فروشگاه اینترنتی خوب www.zeytounshop.com+ سپاسگذاری از بزرگان ارتش ایران+ پایان رزمایش میلاد نور ولایت+ پایگاه هوایی دزفول+ مرحله دوم رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران+ شلیك موشك پیشرفته هوا به هوا با برد 40 كیلومتر + پایان طراحی و ساخت جنگنده رادار گریز نیروی هوایی ارتش ایران+ راه اندازی سایت ارتش ایران+ سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷+ دادن هزینه ی طرح های ارسالی به جشنواره ی خوارزمی و مشکلات پیش و رو و بی توجهی مسوولان+ خلیج پارس؛ نامی به بلندای تاریخ Persian gulf a name with as long as history+ چگونگی داوری این طرح+ نتایج جشنواره خوارزمی+ ترفند های بدون سرنشین ها

صفحات:
 
 

 © 2007 THE BIGEST PERSIAN AVIATION WEBLOG

WWW.HAVAFAZA.PERSIANGIG.COM & WWW.DRH-UAV.MIHANBLOG.COM