تبلیغات
بزرگترین وبلاگ هوانوردی ایران - مطالب مرداد 1386
| عمومی ,

In this picture you can see the Drh Uav in Vertical Take off! many friends likes this image.ihad a problem In that fly that was elevator trim. the elevator was working very fast and that was on 100% in next flys i change Elevator trim to 40% . becuase the Elevator and rudders is very near to motor.so they work very fast.  

در تصویر یزر هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی را می بینید در حال پرواز تقریباٌ عمودی با بال های تنظیم شده ابتداری برای همان تقسیم وزن و اجزا.

در آن پرواز با مشکلی برخوردیم، هواپیما به صورت درجا و تقریباٌ عمودی بلند شد. مشکل کار در حرکت سریع و تند و تیز الویتور بود که روی 100% تنظیم شده بود. در پرواز های بعدی آن را به 40% کاهش دادیم. دلیل این حالت نزدیک بودن مجموعه دم به موتور است و موتور تمام جریان هوای تولیدی خود را مستقیماٌ به مجموعه دم هدایت می کند. پس در این حالت اجزاء و سطوح کنترلی دم بسیار سریع عمل خواهند کرد.

هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی در حال پرواز عمودیVertical take off /Drh Uav


نوشته شده توسط امیر در چهارشنبه 31 مرداد 1386 و ساعت 12:08 ب.ظ
عوان اولین بدون سرنشین بال متغیر جهان در rc-groups.com | مقاله ی برتر ,

برای اطمینان بیشتر در مورد اولین بدون سرنشین بال متغیر  جهان، موضوعی با عنوان the first Unfixed wing UAV in world در سایت بزرگ rc-groups.com  عنوان شد. طبق آخرین اخبار تا این لحظه فقط یک مورد جوابیه منفی در این زمینه در موضوع ارسال شده توسط اینجانب ارسال شد که آن هم مربوط به بال متغیر هواپیمای دکتر حسابی مربوط نمی شد. بلکه آن هواپیمای عنوان شده از سوی دوست جهانی ما، نوعی هواپیما بود که می توانست کلیه سطوح کنترلی خود را مطابق با شرایط پیش آمده دوران دهد.

یکی از جوابیه های جالب دوستان جهانی ما در سایت rc-groups.com ابراز آرزومندی و علاقه مندی ایشان به یادگیری زبان فارسی بود تا بتواند این وبلاگ را بخواند. اظهارات ایشان در پی عنوان <<فارسی بودن مطالب این سایت >> از سوی اینجانب بود.

دیگر دوستان نیز ابراز علاقه کرده و ضمن هشدار هایی در مورد عدم ارسال چند موضوع در سایت rc-groups ، از اینجانب در خواست توضیح بیشتر کرده که در آینده (فردا) متنی هر چند ساده به زبان انگلیسی در مورد بال متغیر این هواپیما خواهم نوشت.

در ضمن برای دستری به آمار این وبلاگ که پس از عنوان این مطلب در سایت rc-groups سیری صعودی پیدا کرد، می توانید بر روی شمارنده وبلاگ در سمت راست همین صفحه کلیک کنید. دسترسی به آمار این سایت برای همگان آزاد است. دیدن کشور بازدید کنندگان و بازدید کنندگان آنلاین این وبلاگ جالب خواهد بود.

برای دسترسی به این گفتگو ها می تواند از پیوند زیر استفاده کنید.

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=731639


نوشته شده توسط امیر در چهارشنبه 31 مرداد 1386 و ساعت 10:08 ق.ظ
To friens come from rc-groups/the firs unfixed wing UAV in the world | مقاله ی برتر ,

Hi to my friend coming from rc-groups websit.

here is my weblog that i write about Iranian aviation and airplans fighters ,news and... if any body want to contact with me,i it can email me : amir.7569@gmail.com

if you want see pictures from Drh UAV you can go dawn more . you can see moer pictures if you click in ادامه ی مطلبand you can see iranian airplans.

Welcom and welcom and welcom to my weblog

best regards

Amir Aalipour


نوشته شده توسط امیر در چهارشنبه 31 مرداد 1386 و ساعت 02:08 ق.ظ
هواپیما چگونه دور می زند؟ | آموزشی ,

با سلام

دوستان محترم به بنده ایمیل می زدند و خواستار توضیح این بودند که یک هواپیما چگونه دور می زند و تغییر مسیر می دهد؟

بهتر است  ابتدا به این دسته از دوستان پیشنهاد کنم برای درک بهتر این موضوع، نگاهی هر چنگ گذرا بر مطلب نیروهای وارد بر هواپیمای همین وبلاگ بیاندازند.

هواپیما سطوحی دارد به نام سطوح کنترلی که همانگونه که از نام آنها پیداست وظیفه کنترل

بر روی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در سه شنبه 30 مرداد 1386 و ساعت 04:08 ق.ظ
خبر | آخرین اخبار از هواپیمای دکتر حسابی ,

با سلام

خوشبختانه کمک مالی از سوی پژوهشسرای ناحیه ۳ اهواز فراهم شده و پژوهشگر و استاد راهنما در حال تهیه قطعات مورد نیاز از شرکت های مختلف به ویژه رایانیک (تهران) و طراحی و تهیه برد الکترونیکی خلبان خودکار می باشند.

با انجام تغییرات کوچکی در سیستم مکان یاب جهانی یا GPS مثلا برداشتن نمایشگر آن و تبدیل خروجی آن به دیتا که برای برد الکترونیکی قابل درک و فهم باشد، سیستم مکان یاب با برد الکترونیکی مچ خواهد شد.

این هواپیما که تمامی آن یعنی از صفر تا صد به دست پژوهشگر طراحی و ساخته شده و در زمان طراحی، فضای خالی و قابلیت حمل قطعات برای آن در نظر گرفته شده با مجهز شدن سیستم خلبان خودکار به یک هواپیمای بدون سرنشین سطح بالا تبدیل خواهد شد.

این هواپیما قابلیت داوری و تفسیر را حتی در مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین دانشگاه صنعتی شریف را داراست و طبق شواهد، طرح های برتر این مسابقات با طرح هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی قابل مقایسه است. به جز سیستم های اسمبل شده و ترکیب شده و الکترونیکی هواپیما های دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف مانند سیستم گرمای موتور و دور موتور و ...(که حتی قابلیت نصب آنها نیز وجود دارد) می توان گفت که هواپیمای دکتر حسابی با سیستم بال متغیر گوی برتری را نیز ربوده است.

هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی نخستین هواپیمای بدون سرنشین بال متغیر ایران و حتی جهان است. مدارکی دال بر هواپیمای بال متغیر بدون سرنشین دیگری در جهان وجود ندارد اما از آنجا که منابع اطلاعاتی ما سایت بزرگ rc-groups.com و بخش UAV های آن سایت است، می توان این ادعا را مدعی شد. اما این سایت بزرگ و جهانی به اندازه ی کافی معتبر نیست.

در تصاویر زیر هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی را در دو حال بال باز و بسته می بینیم.

جهت دریافت پویانمایی (انیمیشن) سیستم بال متغیر هواپیمای دکتر حسابی اینجا را کلیک کنید. یا روی  اینجا راست کلیک کرده و گزینه ی Save targer as را کلیک کنید.

هواپیمای دکتر حسابی در حالت بال بسته

هواپیمای دکتر حسابی در حالت بال بسته


نوشته شده توسط امیر در سه شنبه 30 مرداد 1386 و ساعت 03:08 ق.ظ
نیروهای وارد بر هواپیما | آموزشی ,

برای آن دسته از عزیزانی که علاقه مند به هواپیما و طراحی آن هستند ولی متاسفانه به دلایل معمول که همان کمبود منابع اطلاعاتی باشد، پیشرفتی در زمینه مورد علاقه خود نکرده اند توضیح می دهم.

هواپیما ها بسته به کاربردی که دارند طراحی و ساخته می شوند، اما در همه ی آنها یک سری سطوح وجود دارد که موجب تغییر مسیر هواپیما در می شوند، که به آن سطوح کنترلی می گوید.

سطوح کنترلی به جز الران ها (در ادامه توضیح خواهیم داد) اغلب در مجموعه ی دم قراردارند، گاهی سطوح دیگری در جاهای دیگر به ویژه دماغه ی هواپیما مانند بالچه های سبک کننده یا ترمز هوایی نیز نصب می شوند. بنابراین ما با مجموعه ای سطوح طرف هستیم که هواپیما را منحرف می کنند.

در این بین لازم است تا بدانیم که چه نیروهایی بر هواپیما وارد می شوند . که مهم ترین این نیروها مطابق شکل زیر عبارت اند از:


ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در دوشنبه 29 مرداد 1386 و ساعت 04:08 ق.ظ
خبر هایی از هواپیمای دکتر حسابی تا این تاریخ | آخرین اخبار از هواپیمای دکتر حسابی ,

با سلام در حال حاضر پژوهشگر امیر عالی پور و استاد راهنما جناب آقای علی فرد در حال انجام آخرین بررسی ها برای طراحی و ساخت برد الکترونیکی خلبان خودکار و نیز برنامه نویسی و نوشتن الگوریتم پروازی هستند.متاسفانه قول کمک مالی از سوی پژوهشسرای ناحیه 3 اهواز به پس از اعلام نتایج طرح های ارسالی به تهران موکول شده که در این صورت به دلیل کمبود وقت نیاز به انجام یک کار فشرده می باشد. تمام قطعات سیستم خلبان خودکار و مدل های GPS های مورد نیاز شناسایی شده اند. تنها احتمال مشکل بودن کار در مچ کردن یا دریافت اطلاعات از GPSبه خلبان خودکار بود که خوشبختانه جناب آقای علی فرد استاد راهنما توانست این مشکل را با یک قطعه کوچک و ارزان قیمت حل کند. جناب آقای علی فرد از اساتید خلاق و مبتکر استان می باشند و ایشان به تازگی در مسابقات روباتیک تبریز به موفقیت هایی همراه با تیم های دانشجویی و دانش آموزی دست یافتند.

در تصویر زیر هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی+فضای آزمایشگاهی و امکانات فراهم شده توسط پژوهشسرای دانش پژوهان جوان ناحیه ۳ اهواز

هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی در حالت بال بسته+فضای آزمایشگاهی و امکانات فراهم شده توسط  پژوهشسرای ناحیه 3 اهواز


نوشته شده توسط امیر در شنبه 27 مرداد 1386 و ساعت 01:08 ب.ظ
پیشرفته ترین هواپیمای مسافربری ایران در آستانه پرواز | اخبار هوانوردی ,

ایرباس 340 كه از آن به عنوان پیشرفته‌ترین هواپیمای فعال در ایران یاد می‌شود با تكمیل مراحل آموزش كادر ایرانی می‌رود تا پروازهای 18 ساعته خود در مسیرهای خارجی را آغاز كند.

به گزارش فارس هواپیمای ایرباس 340 اوایل تیرماه سال جاری رسما به ناوگان شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی پیوست.

این هواپیما كه در حال حاضر از آن به عنوان پیشرفته‌ترین هواپیمای ایران نام برده می‌شود، متعلق به كشور ونزوئلا بوده و دارای 282 صندلی اعم از 36 صندلی هما كلاس (first class) و 246 صندلی اكونومی است...

بر روی ادامه مطلب کلیک کنید


ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در جمعه 26 مرداد 1386 و ساعت 11:08 ق.ظ
ویژگی های منحصر به فرد تامکت اف ۱۴ | جنگنده ها ,

سیستم موشکی فینیکس: تمامی جنگنده های نسل سوم به بعد ایالات متحده، از موشک های تقریباً یکسانی بهره می برند: سایدوایندر، اسپارو، و یا آمرام. حتی جنگنده ای چون اف-15 ایگل که بسیار شناخته شده است، از موشک های نسبتاً معمولی و مشابهی بهره می برد. اما این قضیه در مورد تامکت صدق نمی کند. هواپیمای اف-14، برای استفاده از سیستم موشکی جدیدی به نام فینیکس یا Phoenix ساخته شده بود و ترکیب تامکت-فینیکس، یک ترکیب جدا نشدنی است. موشک دوربرد فینیکس با کد AIM-54، موشکی هوا به هواست با قابلیت هدف قراردادن اهدافی در فاصله ی بیش از 160 کیلومتر بر ساعت، در هر ارتفاع، هر ساعت از شبانه روز و هر نوع شرایط آب و هوایی. هواپیمای تامکت قادر به حمل 6 فروند موشک فینیکس در هر پرواز است که تعدادی واقعاً چشمگیر است. رادار فوق العاده پیشرفته پالس دوپلر AWG-9 یک رادار چند حالته است که قادر به شناسایی بیست و چهار هدف به طور همزمان و شلیک مستقیم به شش عدد از آنان می باشد. البته این سیستم که در دهه 1960 طراحی شده است، یکی از قدیمی ترین سیستم های رادار هوا به هوا می- باشد اما، هنوز هم بسیار پرقدرت می نماید و با استفاده از نرم افزار های کنترلی جدید توانایی های آن برای تبدیل به یک سیستم برای قرن بیست و یکم افزایش یافته است. موشک یک میلیون دلاری فینیکس، موشکی با قابلیت «شلیک کن و فراموش کن» است. این ویژگی بدین معنیست که خلبان پس از شلیک موشک، نیازی به قفل ماندن رادار هواپیما بر روی هدف ندارد و می تواند آزادانه به نبرد با جنگنده های دیگر دشمن بپردازد. همچنین شاید هدف مورد نظر، بسیار دور باشد که در این صورت، قفل ماندن رادار به مدت زمان طولانی بر روی هدف، کار عاقلانه ای به نظر نمی آید. بدین صورت است که هنگامی که موشک فینیکس هدف خود منهدم می سازد، هواپیمای تامکت شلیک کننده آن، می تواند به فرودگاه خود رسیده و حتی خاموش و در آشیانه پارک هم شده باشد. این مورد حتی در مورد شش هدف هم زمان نیز صادق است. سیستم موشکی فینیکس یکی از عوامل بالقوه ایست قدرت مافوق تصوری به تامکت بخشیده است.


موشک دوربرد فینیکس، نصب شده زیر بال تامکت

موشک دوربرد AIM-54 فینیکس، نصب شده زیر بال تامکت



ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در پنجشنبه 25 مرداد 1386 و ساعت 05:08 ق.ظ
نبردهای اف۱۴ | جنگنده ها ,

هواپیمای جنگنده افسانه ای F-14 تامكت علی رغم شهرت و توانایی های بی نظیر آن و امپراطوری بی چون و چرای آن بر آسمان ها تا چند دهه، در نبردهای زیادی شركت نكرد. به خصوص نبرد هایی كه در آن ها هواپیمای دشمن به وسیله موشك فینیكس سرنگون شده باشد تعدادشان به انگشتان دست هم نمی رسد. تامكت كه در اصل برای حفاظت از ناوهای هواپیمابر و نه ماموریت های تهاجمی طراحی شده بود، در نیروی دریایی به طور بسیار محدود در چند جنگ هوا به هوا شركت كرد و عمده شكارهای این جنگنده به خدمت آن در جنگ تحمیلی توسط ایران باز می گردد كه شما فراوانی از جنگنده های نیروی هوایی بعثی عراق به وسیله این جنگنده خوش پرواز IRIAF سرنگون گشتند. در مطلب زیر به تاریخچه كوتاهی از نبرد ها و درگیری های هواپیمای تامكت در زمان خدمت سی و چند ساله این جنگنده می پردازیم:

اف14 ایرانی در کنار یک فانتوم(اف4) پایگاه هوایی بوشهر


ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در چهارشنبه 24 مرداد 1386 و ساعت 11:08 ق.ظ
هواگرد ها و هواپیماهای ساخت ایران | مقاله ی برتر ,

بدون شک بهترین هواپیمای جنگنده ساخت کشور عزیزمان ایران جنگنده صاعقه (مشابه اف۱۸) و بهترین بالگرد  ایرانی نیز بالگرد کبری (مشابه بالگرد کبری ساخت ایالات متحده) می باشند.

صاعقه با  طراحی خوب و الگو برداری شده پارسال رسماٌ وارد ناوگان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. این جنگنده قابلیت های خوبی را داراست اما هنوز جای زیادی برای توصعه دارد. این جنگنده ساخت نیروی هوایی ارتش ایران است.

 جنگنده ی صاعقه،ساخت نیروی هوایی ارتش ایران

بر روی ادامه مطلب، کلیک کنید تا از عکس ها و توضیحاتی در مورد بالگرد کبری ساخت هسا (هواپیما سازی، ایران) نیز لذت ببرید.


ادامه مطلب

نوشته شده توسط امیر در سه شنبه 23 مرداد 1386 و ساعت 08:08 ق.ظ
نوشته های پیشین
+ بزرگ ترین وبلاگ هوا نوردی+ یک فروشگاه اینترنتی خوب www.zeytounshop.com+ سپاسگذاری از بزرگان ارتش ایران+ پایان رزمایش میلاد نور ولایت+ پایگاه هوایی دزفول+ مرحله دوم رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران+ شلیك موشك پیشرفته هوا به هوا با برد 40 كیلومتر + پایان طراحی و ساخت جنگنده رادار گریز نیروی هوایی ارتش ایران+ راه اندازی سایت ارتش ایران+ سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷+ دادن هزینه ی طرح های ارسالی به جشنواره ی خوارزمی و مشکلات پیش و رو و بی توجهی مسوولان+ خلیج پارس؛ نامی به بلندای تاریخ Persian gulf a name with as long as history+ چگونگی داوری این طرح+ نتایج جشنواره خوارزمی+ ترفند های بدون سرنشین ها

صفحات: 1 2
 
 

 © 2007 THE BIGEST PERSIAN AVIATION WEBLOG

WWW.HAVAFAZA.PERSIANGIG.COM & WWW.DRH-UAV.MIHANBLOG.COM