تبلیغات
بزرگترین وبلاگ هوانوردی ایران - ترفند های بدون سرنشین ها
ترفند های بدون سرنشین ها | مقاله ی برتر ,

طبق آخرین اخبار دریافتی از بدون سرنشین های ساخت ایران و صنایع هوایی قدس، نوعی هواپیمای بدون سرنشین از خوانواده مهاجر، و ابابیل ساخته شده که توانایی دارد تا شعاع ۷۰۰ کیلومتر برد عملیاتی داشته باشد، به راستی که باید به این پولاد مردان غرور آفرین تبریک گفت،

اما چگونه؟ چگونه این هواپیما ها با داشتن محدودیت سوخت چنین توانایی هایی را دارند؟ در ادامه به کنکاش این موضوع خواهیم پرداخت.

این گونه هواپیما ها با توجه به این که در کل سبک هستند، بسیار تحت تاثیر فشار و دمای هوا هستند. هواپیمای گلایدر یا همان بدون موتور هم از این شیوه به بهترین راه ممکن استفاده می کنند. به طوری که در مواقعی، هواپیماهای گلایدر که هیچگونه نیروی تراست (پیشران) فیزیکی ندارند، به راحتی می توانند  بدون اینکه در سرعت آنها تغییری به وجود آید، ارتفاع خود را افزایش دهند. با توجه به اینکه گلایدر ها دارای وزن کل بسیار بیشتری نسبت به بی سرنشین ها هستند،(بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم) به مساحت بال بیشتری احتیاج دارند، بالی که دارای نسبت منظری زیاد باشد، یعنی بال با طول بیشتر با عرض کمتر و در نتیجه راندمان بالاتر، گلایدر ها با توجه به این مشخصات می توانند با جریان هوای گرم به راحتی جابجا شده و حتی در مقابل فشار نیز واکنش های سودمندی از خود بروز دهند، نتیجه این که  بی سرنشین های جدید از چنین تکنیکی برای افزایش برد خود استفاده می کنند، خانواده های بدون سرنشین هایی که می توانند در کل ۳۵ کیلوگرم وزن داشته باشند، توانایی استفاده از چنین ترفند هایی را در ارتفاعات بالا را دارند. حتی در مواقعیدر حالت موتور خاموش (گلاید)  با یک جابجایی یا کاهش ارتفاع ۲ کیلومتری می توانند بیش از ۶ کبلومتر جابجایی طولی داشته باشند. در صورتی که برای افزایش ارتفاع خود می توانند با استفاده از قوانین آیرودینامیکی که من نام آنها را ترفند های هوایی می گذارم، نیروی بسیار کمی صرف کنند.

هواپیمای بدون سرنشین شناساگر دکتر حسابی طراحی شده به دست اینجانب در حالت بال نیمه بسته، در پرواز، به انعطاف بال این بدون سرنشین که دارای چندین نسبت منظری (نسبت منظری غیر ثابت) می باشد توجه فرمایید

پرواز هواپیمای بدون سرنشین دکتر حسابی، نخستین بدون سرنشین بال متغیر  ایران و حتی جهان


نوشته شده توسط امیر در یکشنبه 1 مهر 1386 و ساعت 10:09 ق.ظ
نوشته های پیشین
+ بزرگ ترین وبلاگ هوا نوردی+ یک فروشگاه اینترنتی خوب www.zeytounshop.com+ سپاسگذاری از بزرگان ارتش ایران+ پایان رزمایش میلاد نور ولایت+ پایگاه هوایی دزفول+ مرحله دوم رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران+ شلیك موشك پیشرفته هوا به هوا با برد 40 كیلومتر + پایان طراحی و ساخت جنگنده رادار گریز نیروی هوایی ارتش ایران+ راه اندازی سایت ارتش ایران+ سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷+ دادن هزینه ی طرح های ارسالی به جشنواره ی خوارزمی و مشکلات پیش و رو و بی توجهی مسوولان+ خلیج پارس؛ نامی به بلندای تاریخ Persian gulf a name with as long as history+ چگونگی داوری این طرح+ نتایج جشنواره خوارزمی+ ترفند های بدون سرنشین ها

صفحات:
 
 

 © 2007 THE BIGEST PERSIAN AVIATION WEBLOG

WWW.HAVAFAZA.PERSIANGIG.COM & WWW.DRH-UAV.MIHANBLOG.COM