تبلیغات
بزرگترین وبلاگ هوانوردی ایران - مرکز ثقل
مرکز ثقل | آموزشی ,

برای آن دسته از دوستان که سوال می کنند که مرکز ثقل هواپیما کجاست این توصیح را می نویسم.

مرکز ثقل یک نقطه ی فرضی است که حاصل برخورد خط های فرضی محور طولی محور عرضی و محور عمودی ست .در واقع محور عرضی از یک چهارم جلویی یک بال به یک چهارم جلویی بال دیگر وصل می شود و محور طولی هم از نوک دماغه تا دم هواپیما قرار دارد .

به مرکز ثقل CG  هم می گویند. یعنی Center of gravlty

لذا برای پیدا کردن مرکز ثقل می توان خطی فرضی از یک چهارم جلویی دو سر بال هواپیما وصل کرد، حاصل برخورد این خط با خط طولی (از دماغه تا نوک) نقطه ی مرکز ثقل خواهد بود که بدین معنیست که اگر هواپیما را از آن نقطه آویزان کنیم (یا در هوا معلق بماند و یا در حال پرواز باشد، ) تعادل خود را حفظ کند و نه به جلو بیافتد و نه از طرف های دیگر.

نقطه ی قابل توجه این است که در اکثر هواپیما ها دماغه را سنگین تر طراحی می کنند تا در مواقع اضطراری به ویژه در مواقع از دست دادن نیروی پیشرانه، هواپیما را در حالت گلاید قرارداده و بر زمین بنشانند.

مرکز ثقل یک اف 5


نوشته شده توسط امیر در سه شنبه 23 مرداد 1386 و ساعت 04:08 ق.ظ
نوشته های پیشین
+ بزرگ ترین وبلاگ هوا نوردی+ یک فروشگاه اینترنتی خوب www.zeytounshop.com+ سپاسگذاری از بزرگان ارتش ایران+ پایان رزمایش میلاد نور ولایت+ پایگاه هوایی دزفول+ مرحله دوم رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران+ شلیك موشك پیشرفته هوا به هوا با برد 40 كیلومتر + پایان طراحی و ساخت جنگنده رادار گریز نیروی هوایی ارتش ایران+ راه اندازی سایت ارتش ایران+ سقوط یک فروند هواپیمای اف ۷+ دادن هزینه ی طرح های ارسالی به جشنواره ی خوارزمی و مشکلات پیش و رو و بی توجهی مسوولان+ خلیج پارس؛ نامی به بلندای تاریخ Persian gulf a name with as long as history+ چگونگی داوری این طرح+ نتایج جشنواره خوارزمی+ ترفند های بدون سرنشین ها

صفحات:
 
 

 © 2007 THE BIGEST PERSIAN AVIATION WEBLOG

WWW.HAVAFAZA.PERSIANGIG.COM & WWW.DRH-UAV.MIHANBLOG.COM